2013-10-25

Vasalj másképp!


A MAXIMA szeptemberi számában megjelent első, dekortapaszos DIY anyagot újabb felkérés követte, ezúttal a könnyen, házilag elkészíthető karácsonyi ajándék témájában. Egy kis gondolkodás után egy saját készítésű párna mellett döntöttem - hasonló már a Nők Lapja egyik dekoranyagába is készült anno.



A projekt nemcsak végtelenül egyszerű, de az időgazdálkodás szempontjából is jelesre vizsgázott: a kivitelezés mindössze azért vett 1 órát igénybe, mert közben fotóznom is kellett a munkafázisokat. Az egyébként messzire elkerült vasalás sem rettentett vissza, 2 percről volt szó. Maximum a felirat/minta választás viszi el az időt, már ha nagyon belemélyedünk a képkeresésbe vagy az ideális betűtípus felderítésébe.


Az én választásom a blog új (leendő) arculatának egyik elemére, egy grafikus léghajó mintára, és egy szöveges alapú, üzenet jellegű dekorra esett, ez utóbbit egy grafikai programmal begépeltem, méreteztem, színeztem, aztán nyomtatásra engedtem.


Hobbiboltokban és/vagy nagyobb irodaszer boltokban kapható, (fehér) pólóra vasalható fóliát használtam hozzá. A kiválasztott mintát a gépen vagy tükrözni kell, aztán nyomtatni, vagy a nyomtató-beállításoknál a "pólóra nyomtatást" választani, ez esetben eleve tükrözött motívumot kapunk.


A fólialapok A/4-es méretűek, így a kinyomtatott mintát érdemes néhány mm keretet hagyva körülvágni a textilre vasalás előtt. A vágásban, méretezésben segít a fólia hátoldalán lévő négyzetrácsos beosztás.


A vasalás mintával lefelé történik, magas hőfokon, mindössze 2-3 percig. Arra nagyon kell figyelni, hogy a fólia széleit is alaposan rányomkodjuk a textilre. A párnahuzat anyaga sima vászon vagy pamut legyen, ha ilyenre vadásztok, nem lesz egyszerű dolgotok.. Az Ikeában kapható sima fehér párnahuzatot én túl nagynak találtam, illetve, mivel anyagában textúrált, így a minta megtapadása is nehezebb. Végül egy Jysk-es, egyik oldalán mintás párnahuzatot használtam fel, így most afféle 2 in 1 párnaként funkcionál :)


Vasalás után 2 percig pihentetni kell az anyagot, utána a széléről óvatosan megindulva lehúzható a fólia hátoldala.


A MAXIMA-ban további tippeket találtok.
Jó szórakozást a párnakészítéshez, karácsonyig még bőven van idő!


A magazinban megjelent képen látható színátmenetes komódunk elkészítéséről itt találtok posztot.

Fotók: Kedvenc Otthon
Megjelent: MAXIMA magazin 2013. november

Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Kedvenc Otthon táborához a facebookon!


Szólj hozzá!

Nincsenek megjegyzések: