2013-07-17

Házi feladat 9. - Kép-regény



Hm, ez nem a nagy blogaktivitás éve, belátom. Hogy a megritkult bejegyzések ellenére ti még mindig aktívan olvastok, kerestek és érdeklődtök... ezért nagyon hálás vagyok! A háttérben zajló munkálkodások elvitték az időt/energiát, ennél jobb magyarázatot nem tudok adni, de talán nem is kell, a lényeg, hogy igyekszem retrospektív is beszámolni a főbb dolgokról, amik a köztes időben értek, inspiráltak, elkészültek, megjelentek. Arról sajnos nem írhatok kisregényt, hogy mi minden újult meg a házunk táján - a gyerekszoba projektek fonalát is csak most kezdem el újra felvenni -, ellenben képregénnyel szolgálhatok :)


Az inspirációk, trendek néha máshonnan jönnek, néha mi magunk megyünk elébük. Amikor egy évvel ezelőtt elterveztem, hogy a srácok tanuló-játszószobájának falát egyedi, személyes dekorokkal szeretném felturbózni, bekattant a képregény-rajz gondolata. Azóta a trendek is igazoltak, számos képregényes lakásdekor termékkel találkozom mostanában. 

Az internet jóbarát, így személyes ismeretség híján a világhálón kezdtem el kutakodni képregény-rajzoló ifjú titánok után, és jó pár nagyon színvonalas munkába belefutottam. A MOME animáció szakán végzett Lanczinger Mátyás szerencsére ugyanígy egy blogfelületen teszi elérhetővé az alkotásait (mint sokan mások is a témában), így könnyű volt a választás.


Az egyeztetésen hamar túljutottunk, az elképzelést én adtam, és mivel a srácokról és rólunk szólnak a képkockák, a róluk készült jellemző fotókat is. Megírtam a sűrűn hangoztatott "csatakiáltásaikat", Mátyás pedig lecsekkolta nálam, hogy mik a fiúk kedvenc játékfigurái, hősei. Ennyi volt a kiindulási alap a tartalomhoz, a falszakasz adottságai pedig megadták a technikai paramétereket.

A vázlat- és karakter-rajzok egyeztetése után készült el a kidolgozott rajz FF változata:


Ezután jöhetett a színezés, ami egy apró kéréstől eltekintve (legyen benne (okker)sárga) Mátyást és a projektbe bevont Tamási Antalt dicséri, szerintem a végeredmény a profi rajzzal együtt szuperdinamikus, vagány és abszolút a srácok világához illő lett:   


A megvalósítás - hol az én, hol Mátyás munkája és időbeosztása miatt - kicsit hosszúra nyúlt ugyan, de abszolút megérte várni,  már csak a nyomtatás van hátra (70x140-es méret lesz belőle), amit ezúttal is a Minden képen csapatára bízok. A hozzánk készült fotótapéta óta nagy tisztelőjük vagyok.

A képregény projekt érdekessége, hogy hamarabb lett híres, mint ahogy elfoglalta volna méltó helyét nálunk: Matyi a párizsi Magyar Intézet kiállításán járt nemrég a Magyar Képregény Szövetség szervezésében, és magával vitte a nekünk készült darabot is, nagyon büszkék vagyunk az alkotóra és a rajzra is, Mátyásnak ezúton is óriási köszönet és gratula! :)



Folyt.köv. mindenfélével, már mi is - házigazdák, az alkotó és főleg a főszereplők - nagyon kíváncsiak vagyunk, hogy fog ez nagyításban, vászonképre nyomtatva mutatni a falon!

A sorozat korábbi darabjai:

Házi feladat 7. - Plakátolás
Házi feladat 6. - Lámpa feliratozva
Házi feladat 5. - Tapétázás házilag
Házi feladat 4. - Barkács szakkör
Házi feladat 3. - Nagyítás
Házi feladat 2. - Színezd újra!
Házi feladat 1. - Inspirációk


Szólj hozzá!

Nincsenek megjegyzések: