2012-02-13

Tábor-kép: Olvasósarok




A reggeli - témára érzékenyítős - posztban ígértem, hogy ma fény derül az olvasósarok-játék minden részletére. És tényleg.

A fény Franta Ági és kézműves lámpái jóvoltából derül ránk, illetve majd egy szerencsés olvasóra, aki nem lesz rest:

1. saját képet küldeni legkésőbb február 28-ig emailben a kedvencotthon[kukac]gmail.com címre, amelynek témája az otthoni olvasós kuckó
2. írni hozzá 2 sort, mit szeret benne, hogy jött létre, stb
3. bejelölni magát az általam feltöltött fotóján a Tábor-kép: Olvasósarok mappában, ami a Kedvenc Otthon facebook oldalán található
4. begyűjteni a blog olvasóitól annyi szavazatot, hogy február 29-én déli 12 órakor épp toronymagasan vezesse a mezőnyt.








Hogy miért olyan fontos egy olvasósarokban a lámpa-kérdés, talán nem kell magyaráznom. Nekem úgy kell egy jó helyi világítás, mint a falat kenyér, hazaérve ezek a kis szigetek telnek meg fénnyel először. Franta Ági, a lámpák tervezője, maga is lakberendező. Jól tudja, hogy egy jól sikerült darabnak milyen hozzáadott értéke van, milyen hatással van a szoba és lakójának hangulatára. Ahogy ő mondja:  a hideg tereket fénnyel tölti meg, ami több mint világosság.




"Nem vagyok sem képző, sem iparművész, csupán lakberendező egy olyan korban, amikor a szó jelentése némileg elinflált. E szakma mellé kerestem egy olyan elfoglaltságot, ami valami módon definiál a lakberendezők tengerében, kielégíti a barkácsigényemet, ugyanakkor mások számára is kézzel fogható. Szerettem volna egy olyan terméket, amely hangulatot teremt a lakásban."



"Bár a Nekem lámpást adott kezembe az Úr Pesten” Jancsó Miklós filmje, velem is hasonló történt. A lámpást én is megkaptam: a megvilágosodás eredményeképpen lámpakészítésbe fogtam. Édesapám restaurátorként, nagyapám faesztergályosként tevékenykedett. Szerettem nézni, ahogy dolgoznak, főleg nagyapámat. S míg a forgács hullott szanaszét, nagymamámtól kötni tanultam."



"Ezen élmények összekombinálásából születtek meg a 100 százalékban kézzel készített Franta lámpák, amelyek testét saját terveim alapján, ma egy nagypapámat idéző 70 éves bácsi esztergálja. A lámpaernyőt a Palllux cég készíti, amely 30 éve gyárt ernyőket, többek között a Grasham Palotában is a manufaktúra termékei világítják be az art deco épület belsejét. A co-produkcióban azonban nem csak, mint tervező veszek részt, két kezemmel is dolgozom a lámpákon. Matt, selyemfényű zománcfestékkel én festem le a lámpatesteket, és szintén magam készítem az ernyők kötött bevonatát. A színkombináció saját preferencia, de természetesen a megrendelők egyedi igényeit is figyelembe veszem. Télre a kötött ernyős lámpákat ajánlom, míg a melegebb évszakokban az ernyő cseresznyés, lovacskás, a nagyváros sziluettjeit ábrázoló lámpaernyőkre cserélhető. A kínálatért érdemes bekukkantani a webshopba."



Tavaly tavasszal új kollekcióval bővültek a Franta lámpák. Ági a "melyik kapcsoló mit kapcsol??" problémára gondolva tervezte meg a legújabb darabokat, hogy a szobák falán sorakozó sivár, unalmas és megkülönböztethetetlen kapcsolók helyett egy szellemesebb megoldással szolgáljon.





A lámpa színével, mintájával megegyező design kerül a kapcsolókra, ami így finoman, diszkréten illeszkedik az enteriőrbe. Az időtálló, profi minőségben készülő darabok csomagolása is gondosan megtervezett.


Februári Tábor-kép pályázatunk nyertese tehát egy Franta Ági-lámpával lehet gazdagabb, hogy egy gyönyörű asztali lámpát választ vagy egy függesztékhez illeszkedő menő lámpabúra+kapcsoló kombót visz haza, az majd az ő döntésétől függ!



Ha a fényerő velünk lesz, nagy gond már nem lehet. Hajrá!

lámpafotók: etefoto.hu

Szólj hozzá!

Nincsenek megjegyzések: