2011-12-20

Édes pillanatok - avagy süti minden mennyiségben


Amikor december elején megkérdeztek, alkotnék-e valamit egy adventi sütinaptárba, egyértelmű volt, hogy a sütin túl a dekorációnak is fontos szerep jut majd. Nem azért, hogy elvonja a figyelmet a lényegről (bár nem rossz taktika, mondtam már, hogy nem vagyok egy konyhatündér?), hanem, mert ha van rá alkalom, a tálalásba képes vagyok extra energiákat fektetni (otthonról hozott igény, anyukám érdeme :). A minden évben változó karácsonyi menüből a desszert összerakása az, amit leginkább élvezek, ott valahogy jobban teret kap a kreativitás.

Nem véletlen, hogy gasztroblogok, receptek, szakácskönyvek közül is leginkább azokat nézegetem, ahol gyönyörködni is lehet az ételfotókban. Egy guszta szervírozás, az alapanyagok szépséges kompozíciója, a profin fotózott végeredmény jobban levesz a lábamról, mint maga a recept, én valahogy így vagyok összerakva. Íme néhány a kedvencek közül:

Török-Bognár Renáta munkáit Az élet napos oldala blogon régóta figyelemmel kísérem, így egyáltalán nem volt meglepő, amikor gasztro-rovatot kapott a Lakáskultúrában: nyálcsorgatós képeket készít! Ez évben egy saját készítésű karácsonyi online mini-magazinnal is előrukkolt, itt nézhetitek meg lapozható formában, és innen tölthetik le (és ki is nyomtathatjátok) pdf-ben.

Az Édes és Keserű blogon Vera az ajándékba készített finomságokra hoz ötleteket, elsősorban üvegbe zárható kekszvariációkat és karácsonyi ropogós sütiket.


A Lila Fügén kandírozott, csokiba mártott narancs vár Titeket, Dóra nemrég megjelent szakácskönyve pedig remélem engem vár majd a fa alatt... 


A Dolce Vita-n szaloncukorral pepecselhettek, úgy tűnik, megéri!


Kriszta gesztenyés pavlova receptjéért - amit már reklámoztam egyszer, de nem árt újra szólni róla ebben a válogatásban - kukkantsatok be a blogjába, az A'la carte Kulináriára.


Egy külföldi ikon, a Sweet Paul magazin téli száma is tele jó ötletekkel, itt lapozgathatjátok!



És végül az én "jolly joker" sütim, ami a már emlegetett adventi sütinaptárba bekerült - persze csak a bejegyzés és a tematika kedvéért került a fentiekkel egy kategóriába... Ettől függetlenül ajánlom a csokis süti hozott receptjét, amit a Ladies First oldalán találtok, további finomságokkal egyetemben.


Jó készülődést - a konyhában is!



Szólj hozzá!

Nincsenek megjegyzések: