2010-04-05

DIY: dekorálás nemezgolyókkal

A gyerekjátszó egyszerű fehér ikeás függönyére kerestem némi díszítést, törtem a fejem, mi lenne a legegyszerűbb megoldás. Valami bigyóra gondoltam, ami végül bogyó formában öltött testet: nemezgolyók a kreatív hobbiboltból. A kollekciót gyöngyösboltban egészítettem ki, ott is volt többféle méretben és színben, gyöngyökkel és anélkül. Végigvarrtam a függönyre egy sort, a maradék válogatást pedig a szintén ikeás tucat-rizslámpa-darabra  ragasztgattuk fel a fiúkkal. Ilyenek lettek:


Az alábbi szőnyeg a fentiek okán annyira jól passzolna hozzánk, hogy akár a miénk is lehetne. Sajna nem saját darab, a neten találtam.

Kisokos: 
A nemez a legősibb textilanyag, amit gyapjúból erős gyúrással víz segítségével, vagyis a "nemezeléssel" kapunk. A nemez készítését a nomád életforma hívta életre: olyan anyagot kellett találni, ami könnyen mozdítható, szállítható,  tartós és kevés szerszámra van szükség az előállításához.
Manapság megint több helyen fellelhetők a nemezeléssel készített használati tárgyak, díszek, ékszerek. Készítésük akár otthon is könnyen kivitelezhető, csupán szappan és víz szükséges hozzá. Azért egy szőnyegre valót nem gyúrnék...


  
Forrás: VideoSmart, Nemez.hu
Ha a videót nem tudjátok az Explorerben megnézni, kattintsatok ide.

Share

Szólj hozzá!

Nincsenek megjegyzések: